Bijna iedereen heeft wel eens een mailtje gestuurd. Voor je werk, school of persoonlijk. Dagelijks worden er miljoenen e-mails verstuurd, maar dit gaat niet altijd goed. Er kunnen zich namelijk meerdere problemen voordoen met e-mail. Dit kan bijvoorbeeld aan de internetverbinding of aan een storing van de webmail liggen. Wij zetten de meest voorkomende e-mailproblemen voor je op een rijtje en we geven je een paar mogelijke oplossingen en tips.
Mailtjes versturen niet
Je wilt net een dringen mailtje naar je baas sturen, maar dan komt er een foutmelding in beeld; ‘Bericht kan niet worden verzonden’. We weten allemaal wel hoe vervelend dit is. Problemen met het versturen van mailtjes kan verschillende oorzaken hebben. Dit kan onder andere liggen aan je internetverbinding. Je kunt eenvoudig checken of dit zo is door naar een website op internet te surfen. Als deze wil laden, ligt het niet aan het internet. Maar het probleem kan ook veroorzaakt worden door een storing bij de mailserver. Deze storing staat vaak wel vermeld op de website van jouw mailprovider. Als er ook geen storing is, ligt het waarschijnlijk aan je e-mail zelf. Kijk dan voor verdere informatie op de website van je provider of neem direct contact op met de klantenservice.
Inloggen op webmail
Het kan voorkomen dat er problemen opduiken bij het inloggen op de webmail. Als je bijvoorbeeld de webmail op je mobiele telefoon wilt instellen en dit niet lukt, kan dit erg vervelend zijn.
- Gebruikersnaam en wachtwoord checken
Controleer als eerst of je je gebruikersnaam en wachtwoord wel goed hebt ingevuld. Als je je wachtwoord niet meer weet, kun je altijd een nieuwe aanvragen
- Controleer de internetverbinding
Kijk vervolgens of je verbinding hebt met internet. Als je geen verbinding hebt, is dit waarschijnlijk de oorzaak van het probleem. Probeer het internet opnieuw te verbinden of neem contact op met je internetprovider.
- Webmail provider
Als je zeker weet dat je gebruikersnaam en wachtwoord kloppen en de internetverbinding goed is, ligt het probleem waarschijnlijk bij je webmail provider. Kijk voor eventuele oplossingen op de website van de provider of neem contact op met de klantenservice.
Wachtwoord vergeten
Een veelvoorkomend probleem is het vergeten van je webmail wachtwoord. Gelukkig is het tegenwoordig erg makkelijk om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Log in op je webmail en klik vervolgens op instellingen. In het menu vind je de knop wachtwoord veranderen. Je hoeft dan alleen een nieuw wachtwoord te verzinnen en op opslaan te klikken. De volgende keer kan je inloggen met je nieuwe wachtwoord. Klaar is Kees!